Автопрес 2001: Подкаст (15.04.2011)

Общи 15 април 2011 | Auto-Press.net A- A+ 2910 посещения | без коментари










Здравейте отново с втория подкаст на агенция Автопрес 2001

Новините от света на автомобилите през изминалите десетина дни бяха свързани предимно с предстоящите изложения в Шанхай и Ню Йорк. Двата салона ще бъдат сред основните теми и през следващите няколко дни, но основният приоритет ще бъде върху първия от тях. А ако попитате защо, то защото основните играчи определено съсредоточават сили върху развиващите се пазари, като този на Китай, Индия и Русия, като разбира се се опитват да стабилизират положението си и на другите основни.

Болезнената истина от изминалите няколко години, е че основните европейски пазари, както и тези в Северна Америка и най- големите в Азия, са поизчерпани. Местните потребители не са в състояние да изненадат производителите с покупателна способност. Или поне в следващите няколко месеца няма да бъдат. Същото не важи за развиващите се пазари и именно поради тази причина производителите са вперили поглед именно натам. В Индия, Китай, Русия. Там бумът в новите регистрации е неизбежен и по всяка вероятност ще е впечатляващ, като измерения.

За важността и потенциала на развиващите се пазари може да се съди дори само по следната новина, която е от днес. Ford обяви, че до 2015 година, в Китай ще бъдат лансирани 15 нови за местния пазар модела, а броят на дилърските центрове на марката в страната ще бъде удвоен от актуалните за момента 340.

И още едно доказателство, което в случая може да се окаже животоспасяващо. Seat навлиза в Китай. Първите представители на испанската марка, които ще бъдат достъпни за закупуване в страната ще бъдат Leon и Ibiza и то още през следващата година.

В същото време обаче, автомобилните производители нямат право да подценяват или омаловажават по какъвто и да било начин основните си пазари. Въпреки нестабилното, но оптимистично изглеждащото през последните няколко месеца положение, Европа е и винаги ще бъде от определящо значение. Тук тенденциите са сравнително предвидими, а правилата на играта не се променят много често. Когато обаче това се случи, то е драстично. Пример- Nissan Qashqai. Едва ли от компанията са предполагали, че продажбите на основоположника на сегмента на компактните кросовъри ще се равняват на почти половината от общите регистрации на марката в Европа. Това обаче е факт. От 607 000 продажби за Nissan през изминалите 12 месеца, почти 250 000 са генерирани именно от модела Qashqai.

Неслучайно почти всички производители запретнаха ръкави и изкараха на пазара компактни кросовъри. За някои, това предстои. Какъвто е случаят с Audi и световната премиера на новото Q3 на салона в Шанхай. С традиционно силните основни параметри на марката, този модел обещава функционалност и стил, но в по-малки размери. Друг е въпросът, дали пазарът се нуждае от още една, пък било тя и още по-малка, Q7-ца.

През следващите няколко седмици ще станем свидетели на появата на още няколко интересни и възлови за отделните марки модели. Въпреки че бяхме едни от първите, за да не казваме и по-голяма дума, които регистрираха грешката на GM и преждевременното разкриване на визията на новото Malibu, с премиерата си на 19 април, моделът със сигурност ще ни изненада с още нещо.

Peugeot ще зарадва посетителите на салона в Шанхай с изцяло нова концептуална разработка- SXC, която е поредното попълнение в голямото "семейство футуристични концепции, в което влизат SR1, BB1, EX1 и HR1.

Погледите на автомобилните фенове ще останат приковани и върху новият Citroen DS5, който също ще отбележи световната си премиера в Шанхай през следващата седмица. Третият представител на луксозното портфолио DS на френската марка обещава отличителен стил, архитектура, усещания и финес, какот и най-доброто от технологичните достояния на Citroen.

С рязко дръпване на "ръчната се връщаме в реалността и сме заслепени от фаровете на Mercedes S 350 BlueTEC и неговата ECO start/stop система, която вече е част от стандартната му оборудване. Резултатът- 258 конски сили, 620 Нм и среден разход от 6.2 литра на 100 километра.

Изключително близо до майката природа ни доближи през тази седмица пък новото поколение на Ford Ranger, което прави доста успешен опит да сроди автомобилите с подводниците. Просто вижте видеото от 13 април. Успешната атака на дълбока 80 сантиметра кална локва винаги си заслужава да се види.

С виновен и изключително гузен поглед трябва да се погледнем в огледалото обаче след изнасянето на информацията относно безотговорното и неоправдано изгаряне на милиарди литри гориво през изминалата година. Според информация на европейското подразделение на Bridgestone, през 2010-та, европейските водачи буквално са изгори 2 милиарда литра излишно гориво, само поради това, че налягането на въздуха в гумите на техните автомобили е било под оптималното.

И за финал- малко оптимизъм за родния автомобилен пазар. Според най-новите данни на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България, през първите три месеца на годината, в страната са били реализирани 4638 леки и лекотоварни коли, което е с над 17% повече в сравнение със същия период на миналата година. При мотоциклетите се отчита увеличение от 47.6% до 62 единици, а при автобусите и камионите подобрението е с над 56% до 250 превозни средства.

Очаквайте ни отново след седмица

 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте