Renault SA заяви, че погрешно е обвинила трима мениджъри на компанията в участие в промишлен шпионаж. Френските следствени служби не откриха доказателства за предполагаемата вина на уволнените служители, набедени, че са продавали информация за проекти за електромобили на китайски производители.
Карлос Гон, генерален директор на компанията и Патрик Пелата, неин оперативен директор, ще се срещнат с тримата пострадали с обещанието да компенсират сериозните вреди, нанесени на репутациите и кариерите им, пише в официален имейл на Renault до медиите.
Освен това Гон отказа да приеме оставката на Патрик Пелата, който миналата седмица беше намекнал, че възнамерява да се оттегли и да поеме всички последствия върху себе си според това как ще бъде разплетен случаят.
По-късно вчера компанията заяви, че ще възстанови тримата мениджъри, а Гон и Пелата ще се откажат от бонусите си и приходите си от акции за 2010 г.
Властите в Швейцария и Лихенщайн потвърдиха, че обвиняемите нямат банкови сметки в страните, където да получават възнаграждението си от шпионски афери, както по-рано Renault се бе усъмнила. Ще разследват други служители. Компанията дори свика спешно заседание на борда на директорите, за да оценят спешно евентуалните санкции срещу виновните.
Прокуратурата вчера е издала заключение за „организирана измама" срещу Доминик Жеври, главен секретар за вътрешнофирменото разследване, довело до уволнението на шефа на развойния отдел Мишел Балтазар и двама други мениджъри. „На този етап не знаем дали става въпрос за целенасочено заблуждаване или за опит за дестабилизиране на Renault," е заявил Жан-Клод Марен, прокурор на Париж. Според него ако е имало шпионаж, той не е извършен през мрежата на компанията.
Renault, 15% от която са собственост на държавата, бе критикувана заради своето вътрешнофирмено разследване за шпионаж, извършено още преди да се обърне към властите. Случаят бързо причини обтягане на отношенията с Китай и страната гневно отрече участие от какъвто и да било род.
Анализатор, пожелал да остане анонимен пред Automotive news, е заявил, че Пелата в никакъв случай не е незаменим, но „оттеглянето му благодарение на тази афера би било голям удар за Renault". Случаят засегна сериозно и Гон, динамичният шеф на алианса Renault- Nissan, който според източника е единствената реална спойка между двете компании.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!