С 21,4% са нараснали продажбите на нови моторни превозни средства през първите седем месеца от 2011 г. у нас спрямо същия период от 2010 г., сочи официалната статистика на ААП (Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България). Общо 13 003 леки и товарни автомобили и автобуси е купил българинът през коментирания период, докато през аналогичния от миналата броят им е бил 10 267.
На фона на четириколесните скромен ръст има и при мотоциклетите, където от януари до юли са реализирани 254 бройки срещу 242 през 2010-а.
19,5% е ръстът за седеммесечието при леките коли, като е запазено нивото на растеж от миналия месец. Най-силно изявена е положителната тенденция при товарните и автобусите, където българинът е купил с 63,8% повече транспортни средства.
Най-предпочитаният клас леки автомобили логично си остава сегментът B с реализация от 3590 единици и пазарен дял от 29,2%.
Най-високи са били продажбите на марката VW (1449 бройки и дял 11,8%), следва Ford, която държи 9,12% от пазара с реализирани 1120 автомобила, трета е Toyota с продадени 1033 единици и дял 8,41%. На четвърто място по търсене е Peugeot (909 бройки и 7,40%), а на пето - Dacia -(901 и дял 7,34%).
Ford Fiesta с 619 продадени екземпляра и Dacia Logan съответно с 565 са най-купуваните модели за седеммесечието в България.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!