Nissan Motor Co., Ltd. обяви, че компанията ще е готова с няколко напълно завършени за продажба Autonomous Drive (автономно управление) автомобила до 2020 г. Инженерите на компанията провеждат интензивни проучвания в тази посока години наред успоредно с екипи от най-добрите в света университети, включително MIT, „Станфорд“, „Карнеги Мелон“, „Оксфорд“ и Университета на Токио. В Япония вече изграждат специално предназначен за автономно управление полигон, който ще бъде завършен до края на фискалната 2014-а. Той ще предлага реален градски пейзаж – масивни здания, а не макети – и ще бъде използван за интензивни автомобилни тестове, които не са възможни на обществената пътна мрежа, за да се гарантира безопасността на технологията. Автономното управление на Nissan ще бъде постигнато на реалистични цени за клиентите. Целта е наличност в гамата автомобили в рамките на две моделни поколения. Nissan демонстрира широчината на възможностите на своята автономна технология за управление за пръв път по време на Nissan 360, огромно тестово шофиране и събитие за взаимодействие между акционерите, провеждано в Южна Калифорния. Лазерни скенери, Around View Monitor камери, както и развит изкуствен интелект, са монтирани в автомобили Nissan LEAF, които да им помагат за справяне със сложни пътни сценарии от реалния живот. Автономната технология на Nissan за шофиране е разширение на нейната Safety Shield система, която наблюдава 360-градусов обзор около автомобила за рискове, предлага предупреждения на водача и предприема действия, ако е необходимо. Тя е базирана на философията, че всичко необходимо трябва да е на борда на автомобила, вместо да разчита на подробни външни данни. Технологията, демонстрирана по време на Nissan 360, означава, че автомобилът може да се движи автономно на магистрала – без карта. Тя може да се интегрира и със стандартна навигационна система в автомобила, за да може колата да знае къде да завие, за да достигне до крайната си точка на пътуване. Революционна концепция като автономното шофиране ще окаже влияние върху дизайна и конструкцията на автомобилите. Така например за избягването на сблъсък чрез намесата на машина, с възможност за по-бърза реакция и по-сложни движения от човек-шофьор, ще постави нови изисквания върху шасито и тракшън контрола. Nissan впряга 80 години опит в изследванията и развитието, за да създаде комплексно решение за автономно шофиране.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!