Alpine A110-50 – берлинетата се завръща

Общи 28 май 2012 | Speed-Press.com A- A+ 8635 посещения | без коментари

Както и обеща, Renault разкри официално всичко за новия си прототип под знака на Alpine. За да отпразнува 50-годишнината от създаването на емблематичната „берлинета“ Alpine A 110, дизайнерът на Renault Ян Жарсал и Аксел Брьон, директор отдел концепции и шоукари, реинтерпретираха по нов начин стилистичните кодове на култовия автомобил и създадоха юбилейния прототип Renault Alpine A110-50, като вкараха в него някои черти от концептуалния DEZIR.
Резултатът е карбонова каросерия с флуидни линии, хванали светлината по такъв начин, че създават впечатлението от непрекъснато движещ се автомобил. Жълти LED-светлини придават едновременно съвременно и носталгично излъчване на прототипа.
Каросерията е направена от Faster, а новият й син цвят пресъздава така нареченето „bleu Alpine“. Предният капак се отваря напред, а задният – назад. Съответно вратите – нагоре, тип „чайка“.
Кокпитът се придържа към състезателната стилистика на двуместните автомобили. Окото привличат карбонови степенки. Вътре доминира черният цвят, а шофьорската седалка е опасана от логото „Renault Alpine A110-50“. Вътре по красив начин се заиграват и различни нюанси на синьото, а бордовото табло е изключително опростено. Воланът е изключително информативен и вдъхновен от Формула 1. Предвидена е каска за пилота от Ruby.
Тръбното шаси е допълнително усилено и в него са влезли технологии Mеgane Trophy.
Разпределението на масата е решено с 47,8 % за предния мост.
Маскиран сплитер в предната част играе важна роля за аеродинамиката, а заден дифузер ускорява вкарването на въздушния поток под автомобила.
Цялата аеродинамика се придържа към технологията Computational Fluid Dynamics, също дошла от Формула 1.
Колесната база на Renault Alpine A110-50 е идентична с това на Mеgane Trophy и е 2625
мм. 21-инчовите джанти са обути в гуми Michelin, хомологизирани за пътищата.
Renault Alpine A110-50 разчита на 3,5-литров блок-мотор Renault V4Y с макс. мощност 400 к.с. при 7200 об/мин. Въртящият момент съответно е 422 Нм при 6200 об/мин. Силовият агрегат също е заемка от Mеgane Trophy V6. Въздушното захранване на колектора е осигурено от нов въздухозаборник, вграден в покрива.
Трансмисията също идва от спорта и е с 6-степенна полуавтоматична секвенциална предавателна кутия с двудисков съединител, който може да бъде управляван с педал или с пера на волана. Тя е разположена надлъжно зад двигателя и е със самоблокиращ диференциал с ограничено приплъзване.
Wintax 4 помага за анализирането на близо петдесетина параметъра като режим на двигателя, ъгъл на волана, скорост на автомобила, позиция на педала на газта и др.
Размерите на прототипа са дължина 4330 мм, широчина 1961 мм и височина 1230 мм. Масата му е 880 кг, а резервоарът – 30 л.
Засега от компанията не коментират бъдещето на прототипа, но от началото на годината непрекъснато се говори за завръщането на марката Alpine. Концепцията дебютира този уикенд в Монако, ще дефилира и на Фестивала на скоростта в Гудууд, а през септември ще бъде показана на салона в Париж.
Отдавна се говори, че Renault иска да възроди спортната си марка Alpine. Последният такъв автомобил е А610 и той бе свален от конвейера през 1991 г.



Видео

 
Ключови думи:   alpine a110, renault, renault alpine
 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте