Официалната премиера на Citroen DS5 се състоя още на 18 април по време на автомобилния салон в Шанхай. До този момент компанията бе показала само рисунки на модела. Но третият член на фамилията DS вече е готов да за улиците на Европа. На първо четене е видима аналогаията с концепцията C-Sportlounge, разбулена през 2005 г. Безспорна е и приликата с DS3.
Импозантни „шеврони“, специфичната за гамата емблема, интегрираните във фаровете LED светлини и хромираната лента, която опасва цялата предница от фаровете до огледалата - невъзможно е да не го забележите. Височината на автомобила само 1,51 м, което му придава спортно-хищно излъчване. Пропорциите му са изключително компактни и са почти като на C4 Picasso – дължината му е 4,52 м, иначе казано – с 25 см по-малко от C5. Широчината съответно е 1,85 м, а колесната база - 2,73 м. В размер на 465 л е обемът на багажника. При тези габарити DS5 е стъпил на кръстопътя между класическия кросоувър, но е и нещо средно между седан и комби.
Интериорът е вдъхновен от аеронавтиката, като всички командни бутони са изнесени на централната конзола, откъдето се управлява и стъкленият покрив, състоящ се от три слоя. Материите са от изключително качество и в салона доминират обшитата кожа и неопренът. Както и при DS4 седалките могат да бъдат тапицирани и с имитация на верижка на часовник, но тук тази опция е достъпна и за втория ред.
Производителите ще предложат модела в три различни степени на обзавеждане - Chic, So chic и Sport Chic. Въпреки че засега нивата не са конкретизирани, се знае, че всяко от тях ще разполага с тракшън контрол, ново поколение AFIL с видео сигнализация (така Citoren нарича предупреждението за неволното пресичане на осевата линия), адаптивни светлини, камера за обратно виждане, както и безключови достъп и стартиране. Засега са предвидени само 4-цилиндрови мотори. Вероятно това ще е първият хибриден „ситроен“ на пазара, защото ще има и версия, съчетаваща дизелов мотор с мощност 163 к.с. с два електрически блока от 37 к.с. за задния мост. В размер на 99 г/СО2 ще са вредните емисии на екологичната версия.
Под капака ще монтират два бензинови (155 к.с. и 200 к.с.) или три дизелови двигателя (e-HDi 110 ch, HDi 163 к.с. и Hybrid4).
Европейската премиера на DS5 е насрочена за автомобилния салон във Франкфурт. Тестовете започват от края на есента, а стартът на продажбите е предвиден за края на годината.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!