Печалбата на Fiat S.p.A. е нараснала с 9.1% през първото тримесечие на годината, най-вече заради добрите резултати на марката Ferrari и нарасналото търсене и продажба на италианските коли в Бразилия. Продажбите на Fiat в Бразилия са изключително успешни и марката достигна пазарен дял в страната от 22.6% за първото тримесечие на годината. Ferrari, който през май ще стартира доставките на първата си фамилна кола - модела FF, е най-печелившото поделение на най-големия италиански автопроизводител.
Печалбата преди данъците и дивидентите, която от Fiat наричат търговска печалба, е нараснала до 251 милиона евро срещу 230 милиона за същия период на миналата година, обяви производителят миналата седмица. Цифрата е с 10 милиона по-висока от очакванията на анализаторите от Bloomberg. Fiat, вече вдигна по-миналата седмица участието си в Chrysler дo 30%, и очаква търговската му печалба за 2011-а година да е в рамките на 900 милиона - 1.2 милиарда евро. Акциите на Fiat нараснаха с 31 цента или с 4.9% до 6.59 евро на Миланската борса.
Fiat S.p.A. се съгласи да плати нови $1.27 милиарда на американското правителство за допълнителни 16% в Chrysler Group през второто тримесечие на годината, което ще увеличи участието на италианците в бившия, трети по-големина американски автопроизводител до 46%. Те имат правото да платят още пет процента на американското правителство за да постигнат пълен контрол над Chrysler с 51% собственост. Всъщност от досегашните 30% FIAT не е платил нито цент, а е предложил като замяна свои технологии и модели на американците, както и логистична и мениджърска помощ. Безплатният процент участие на италианците, според договорката с американското правителство, което спаси Chrysler от тотално изчезване с държавни заеми, е в рамките на 35%.
Fiat ще предложи на пазара пет нови модела тази година. Супер-босът Маркионе заяви, че е време да отдели повечко внимание на европейските операции, които малко бяха поизоставени от него заради заниманията около интеграцията с Chrysler.
Според анализаторите, покачването на дела на участие е еднакво важен за Fiat и Chrysler. Подобряването положението на американската част от алианса би могло да помогне на италианците да надвият възникналите трудности в собствената им страна. Chrysler има вече всички шансове да стане печеливш, заради възстановяването на американския автопазар след кризата.
Осигуряването на контролния пакет акции в Chrysler е ключова стъпка в плановете на Fiat за изкарване на акциите на Chrysler за първоначално публично предлагане (IPO), нещо което вече успешно направи GM. Листването на акциите е планирано за втората половина на 2011-а, но може да бъде отложено и за началото на 2012-а. Според анализаторите, Fiat ще получи 30% нарастване на капитала си, ако цената на Chrysler нарасне от сегашните 8 милиарда на 10 или 11 милиарда долара след листването, което всъщност ще означава добавка от 0.8 или 0.9 eвро за всяка акция на Fiat.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!