При избора на нов автомобил икономичността е от решаващо значение. С модерните задвижващи технологии сметките за гориво могат да спаднат драстично. За пример може да посочим разширената Старт/Стоп функция от Бош и адаптивния темпомат за регулиране на дистанцията и скоростта, осигуряващи гладко и икономично пътуване. Не е задължително горивоспестяващите функции да струват скъпо – някои технологии от типа на Старт/Стоп системите вече са част от основното оборудване на много модели. Автоматичните скоростни кутии пък са сред най-любимите екстри. За тях отдавна се знае, че вдигат разхода с един литър в реален трафик. При безстепенните автоматици обаче това правило не важи – те спестяват гориво, тъй като оборотите на мотора са оптимално синхронизирани.
Директно впръскване – спестява минимум 12% горивоМодерните Common Rail дизелови автомобили от години залагат на директното впръскване. От 2000 г. насам с помощта на тази технология те станаха не само много икономични, но и създават динамика и удоволствие от шофирането. Почти всеки втори купувач на нов автомобил в Германия избира дизелов модел. И при бензина директното впръскване постепенно се налага като стандарт. В комбинация с даунсайзинга и турбокомпресията директното бензиново впръскване намалява разхода на гориво и емисиите от CO2 с 12%. Освен това бензиновите двигатели с директно впръскване са по-мощни и създават повече удоволствие от шофирането.
Безстепенна скоростна кутия – пести 7% горивоКарането по стръмен път със завои е изморително начинание – никоя предавка не изглежда оптимална. В този случай помага само автоматичната скоростна кутия, която отменя водача при натискането на съединителя и смяната на скорости. Модерните варианти предлагат до девет предавки за по-ефективна мобилност. Continuously Variable Transmission (CVT) е безстепенна скоростна кутия, функционираща без определени точки на превключване. Така се осъществява гладко пътуване с постоянна тяга и обороти на двигателя. CVT скоростната кутия демонстрира силата си най-добре в градското движение от типа “спри-тръгни”. Тя намалява разхода на гориво с до 7%, тъй като моторът работи винаги с най-ефективната си мощност.
Старт/Стоп – без разход на гориво на червен светофар, спестява най-малко 5%Почти всеки втори нов автомобил, произведен в Западна Европа, е екипиран със Старт/Стоп система. При много модели – от евтини минита до мощни лимузини – функцията влиза в стандартното оборудване. Старт/Стоп системите свалят разхода на гориво и редуцират емисиите от CO2 в новия Европейски режим на шофиране (NEDC) с до 5%, а в градски трафик – дори с до 8%. В натоварено движение в пиковите часове реалният потенциал за икономии е още по-голям.
Алтернативни задвижващи системи – автомобилите на природен газ оправдават инвестицията при 7000 км годишен пробегЗадвижването на природен газ се превърна в реална алтернатива за серийните модели автомобили. За лек автомобил в Германия то се изплаща при годишен пробег от 7000 км, тъй като природният газ е с 50% по-евтин от бензина. В сравнение с конвенционалния бензинов двигател при еднаква мощност се спестяват и 25% CO2. Това се дължи на химическия състав на енергийния източник. И при студено време Bosch-системата стартира на газ, така че шофьорите могат през цялото време да карат с изгодното гориво. Другите системи стартират и загряват с по-скъпия бензин.
Електрифицирането пести до 60% горивоС актуалните Bosch strong-hybrid системи водачите могат да намалят разхода си с от 10 до 25%. Много производители предлагат електрифицирано задвижване срещу малко доплащане. Един хибрид си оправдава разходите още при автомобилите от класа на Голф. Доста по-скъпи са plug-in хибридите. Те обаче намаляват разхода на енергия с до 90%, ако водачът редовно зарежда акумулатора. Вариантът с щепсел е много подходящ за средния клас автомобили, за електрифицираните джипове и за спортните модели.
Движение по инерция – моторът се изключва при спускане по наклон и спестявате до 10% горивоСъс системата за спускане по инерция Бош осигурява и при двигателите с вътрешно горене екологично и безшумно движение с ниско съпротивление при пътуване на дълги разстояния. Без шофьорът да забележи, иновативната техника изключва мотора при спускане по наклон, ако автомобилът може да поддържа скоростта си. При натискане на педала на газта или спирачката моторът стартира незабавно. С икономичното движение по инерция в реалния трафик се спестяват до 10% гориво.
Предвидлива навигация – спестява до 15% гориво Предвидливата навигация от Бош свързва данните от картата със задвижващата система на автомобила. Така можете да спестите до 15% гориво. Анализирайки предвидения маршрут, управлението на мотора динамично изчислява необходимата за движението енергия и предвидливо регулира двигателя с вътрешно горене или електромотора. Например, ако софтуерът на навигацията пресметне, че след 2 км спускане ще навлезете в населено място, този участък ще бъде изминат по инерция или системата ще рекуперира енергия за електрозадвижването.
Адаптивен круиз контрол – равномерното движение спестява до 5% горивоАдаптивният круиз контрол (Adaptive cruise control – ACC) облекчава водача, като поддържа предварително зададената скорост, разпознава автомобилите отпред и спазва желаната дистанция. Радарни сензори наблюдават трафика и контролират скоростта. Адаптивното регулиране на дистанцията и скоростта се предлага като екстра и за доста компактни автомобили и спестява до 5% гориво в реален трафик. Системата поддържа постоянна скорост и най-ефективните обороти на двигателя. Потенциалът за икономии се определя за всяка система поотделно. Разбира се, физически е невъзможно да спестим повече от 100%.Видео
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!