Латвийската компания Dartz, специализирана в производството на бронирани всъдеходи и смятана за приемник на легендарната руска марка Руссо-Балт, представи новия си проект – високопроходимия модел Nagel Dakkar. За производството на автомобила ще се използват титан, карбон и кевлар.
Моделът е кръстен на руския журналист Андрей Нагел, основал през 1902 г. списанието „Автомобил“. През 1911 г. той изминава зад волана на първия руски автомобил Руссо-Балт C24/55 разстоянието от Петербург до Монте-Карло и преодолява разстоянието от 3260 километра за осем дни.
Освен това от компанията Dartz потвърждават, че разработват не просто поредния нов модел, а създават цял клас под името B.N.U.D.S. Съкращението идва от Bespoke NobleUrban Desert Safety – съотв. поръчкова, благородна, пустинна безопасност. Конструкцията му е тръбна и от титан. Разработена от немската фирма Saxon Automobile Manufactur, чийто тесен специалитет са рали-автомобилите.
Клиентите ще могат да поръчват външното оформление и това на салона според пределите на собственото си въображение и възможности, ала техническите подробности няма да подлежат на промяна.
Габаритната дължина на всъдехода е 4620 мм за версията с три врати и 4920 за тази с четири. Широчината и височината съответно са 2000 и 1700 мм, колесната база е 2910 мм (3210 мм за варианта с 4 врати), а клиренсът е 250 мм. Масата при тези размери обаче е 1890 кг или 1990 кг за модела с четири врати.
Шасито е от карбон и кевлар, моторът е 5,5-литров бензинов битурбо 8-цилиндров мотор AMG с мощност 650 к.с. и макс. въртящ момент 850 Нм, куплиран със 7-степенна предавателна кутия с двоен съединител. Максималната му скорост е 250 км/ч.
Цените на титановото чудовище започват от 250-300 хил. евро, а производството стартира в началото на следващата година, когато ще бъдат направени десет такива автомобила. Към 2015 г. обемът му ще бъде увеличен до 40 единици годишно.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!