Ура! Оставаме живи! Или по-скоро, нашите британски колеги остават живи след яростните атаки на редица неподобрени от години рекорди. Една необичайна селекция от возила – голият шосеен състезател, стъклопластовата „вана на колела” Radical SR3 SL, универсалният боец Nissan GT-R, акомпанирани от два нафтови екземпляра, разумният VW Golf 2,0 TDI и далеч-не-толкова-разумният керамично-спирачен гигант Audi Q7 V12 TDI. Рубриката „Планета TopGear” започва с тяхната мелница от въртящи моменти.И продължава в дизелово-състезателен дух, с българска следа (в пясъците), при това разказана от първа ръка. Тодор Христов споделя тежестта на „Дакар 2013”, абсурдите, трудностите и емоцията от последното издание на най-смазващото рали на света.Наш човек имахме и на представянето на F1 болида на Red Bull, на колата, която трябва да спечели четвъртата титла. Ива Костадинова – да, нашата F1 жена, която е по-навътре в материята, отколкото може да си представите, бе в компанията на Уебър, Нюи и Хорнер, при дърпането на плаща от BR9. Покриха го веднага след това. F1 е свят на тайни, мистерии и мръсни номера.Оттам „ТG планетата” обръща посоката ни на въртене и ни праща назад във времето при Ричард Хамънд и неговата поредна икона - Citroen DS. „Хамстера” кара „летящото килимче”, „Богинята”, колата, спасила президента на Франция, първият автомобил със завиващи фарове, може би най-революционната кола, правена някога. Обожава я, а и тя него.Ние пък се възхищаваме на вещината и смелостта, с която Оли Меридж и Джъстин Лейтън скачат в „Baja Challenge” бъгито, задвижвано от 175 Subaru-коня, и се впускат в 1000-милната офроуд гонка „Баха 1000” като пълноправни състезатели, въпреки че са почти пълни аматьори. Епична надпревара в рамките на „Гиър”. Фотоапаратът на Джъстин умира, и двамата се наяждат с кал, а бъгито удря на камък. Буквално. Оли репликира достатъчно красноречиво:„Той е абсолютно девствен в моторните спортове и имам ужасното чувство, че аз ще съм този, който ще го дефлорира по възможно най-бруталния начин.”По брутален и далеч не аматьорски начин продължаваме със задкулисното представяне на супер проекта Bloodhound SSC или британската машина, готвена да развие 1609 км/ч по суша. „Колата”, задвижвана от три различни двигателя, най-малкият от който е 800-конният 2,4-литров Cosworth, разработен за Formula 1. Той конкретно служи единствено за... горивна помпа, нагнетяваща по 42 литра пероксид в секунда в реактивния двигател. Елементарна работа.От хиперскоростния проект „Гиър” скача в „Експедиция Трансафрикана”, с LR Defender, управляван над 20 000 км от смелия нашенец Александър Костадинов. Сашо купува нафта за 25 ст./литър, там дизелът е по-евтин от водата, но пък и доста по-мръсен, рискува живота си и разсъждава върху последствията от сблъсък между слон и Defender. Джейсън Барлоу пък разсъждава върху съдбата на друг застрашен вид, само че не от животински, а от автомобилен произход – Subaru Impreza WRX STI. Да, „синята боксерна хала”, известна в Кралството с прякора „Скуби Ду” е на път да остане само в „Уикипедия”. Дан Рийд продължава „Гиър”-а, интервюирайки „Доктора” по мотоциклетни науки Валентино Роси, а накрая сме включили един страхотен материал, един супер откровен разказ на нашия „Доктор”, специалист по „Сексуални науки”, проф., д-р, ст.н.с. II ст., чл. кор. Ради Ангелов, за „Наказателната бригада” на Илия Царски. Р.А. екзаминира трите суперпрофесионални Mitsubishi Evo-та на „Царя”, който любезно покани екипа на TopGear на специално гости. Два големи пича, три трещящи машини и думи, неподходящи за незрялата публика. Материал, дефиниращ TG.И накрая, лека подсказка към „Тест” и „Новини”. Караме BMW 125d, може би последния фейслифт на LR Freelander, извратения от Nismo Nissan Juke, разумната Toyota Verso, смислената Honda CR-V и (почти) създаващата онова особено чувство в основата на м.п.о. (справка - Джеймс Мей) Subaru Impreza WRX STI. А, малко след първата корица замирисва на пресен лак и гума с BMW Серия 3 GT, брутализирания Merc C63 AMG Edition 507, най-бързия открит VW Golf R и още няколко моторни образия и безобразия.Не че има особено значение, но ви съветваме да започнете от „Gear”, при това от неговия край. И след като сетивата ви отпочинат, продължете с останалото уникално съдържание на TG BG#73. Приятно четене!
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!