BMW винаги е угаждал по всякакъв възможен начин на клиентите си. Компанията започна да внедрява навсякъде системата Efficient Dynamics, намлявайки разхода на гориво и вредните емисии, защо не? Разшири спортното си M подразделение повече от очакваното, защо не? Разработи бързи автоматични предавки, които замениха механичните, защо не? Измисли по-ефективна турбо система, защо не? Създаде високопроходими M модели, защо не? Създаде нова спортна линия, позиционирана между стандартните модели и M спортистите, която носи името M Performance и в която попада дизеловият М550d xDrive, но защо само той?
Какво карах и как изглежда?
Тествах BMW 750d xDrive, aвтомобилът се води луксозна лимузина от бизнес клас и определено би трябвало да попадне в раздел M Performance, но за това малко по-късно. Дизайнът на новата седмица не е претърпял колосални промени. Важно е да се отбележи, че така нужният елегантен, изискан и в същото време агресвивен вид е запазен. Към него перфектно са добавени алуминиевите джанти тип V-spoke, които стандартно са 18-цолови. Новост в предната част са адаптивните LED фарове, ревизираната бъбрековидна радиаторна решетка и престилките, оформящи въздушния поток около предната броня и предните колела, които според инженерите допринасят за сериозно намаляване на въздушното съпротивление. Впечатление прави доста издълженият преден капак и издърпаната назад кабина, с две думи - класическа динамична лимузина. Отзад стоповете са променени и позиционирани по нов начин, свързани помежду си с хромирана лента. Ако сте изморени и изнервени от работния ден и нямате луксозна яхта, с която да отплавате към някое спокойно и екзотично място, перфектният начин за релакс е да седнете и да се повозите в BMW 750d. Всичко в интериора е изпипано до краен предел. Обкръжени сте от висококачествена Nappa, фино дърво и 10,2-инчов „телевизор” или както го наричат – контролен дисплей. Управлението на този дисплей е изключително лесно и интуитивно и се извършва посредством контролер за управление iDrive. След като свикнете с него, може да го използвате дори без да отклонявате поглед от пътя. Всичко в колата се настройва електрически, от ергономичните седалки с подгряване до волана и страничните огледала. Всъщност излъгах, огледалото за задно виждане трябва да си го нагласите ръчно. Сред акцентите в интериора е музикалната система Bang & Olufsen High End Surround Sound. Тя се състои от 16 високоговорителя с мощност 1200 вата и акустична леща. Лещата се намира на централния високоговорител и се повдига, след като пуснете музикалната система. Така и не разбрах дали тя е главният виновник за кристално чистия звук и перфектната акустика.
Бързина и икономичност
Баварците са решили да оставят V8-ците на Audi и не са сбъркали. Тук ще обърна внимание на най-добрия 3-литров 6-цилиндров редови дизел. Мощността му е 381 к.с., налични при 4000 об/мин, но по-впечатляващ е въртящият момент от 740 Нм, достъпен от 2000 об/мин. Тази 2070-килограмова лимузина ускорява от място до 100 км/ч за 4,9 сек., за сравнение 550d xDrive със същия агрегат, но със 100 килограма по-малко се справя с този спринт за 4,7 сек. Как го постига това? Технологията TwinPower Turbo не е това, което беше. Тя предлага не два, а три турбокомпресора, тоест изключителната тяга е на ваше разположение по всяко време. Дойде времето и за най-интересното, кажете коя лимузина от този клас и с тези динамични характеристики дава среден разход на гориво от под 7 л/ 100 км? Ще си помислите, че си измислям, но не! Благодарение на новата 8-степенна автоматична трансмисия с функция Старт/Стоп, която се предлага серийно във всички модели от Серия 7, в града компютъра показваше около 8л/ 100 км, на магистралата паднах до 6,5л/ 100км. Заводските характеристики от 5,9 извънградско, 7,3 градско и 6,4 комбиниран не успях да ги постигна, но при 381 кончета и това е презадоволително.
Удоволстиве от управлението
Певечето хора си мислят, че е много страшно и трудно да караш такъв автомобил. Истината е, че той се кара почти сам. Въпреки немалките размери, Серия 7 е изненадващо маневрен. Благодарение на интегрираното активно кормилно управление, вие се превръщате в гоподар на пътя. С директния волан и завиващите задни колела няма завой, който да ви уплаши. Разбира се, важна роля играе регулируемото въздушно окачване, оптимизираните режими на упралвение и системата за двойно задвижване xDrive, която се предлага в стандартното оборудване на този модел. Накратко, когато управлявате BMW Серия 7, независимо колко дълъг е маршрутът, не се натоварвате, а се облекчавате.
Безопасност
Безопасна ли е Серия 7? Аз лично не мога да се сетя за по-безопасен автомобил. Асистиращите системи и тези за безопасност са доста, няма да ги изброявам всички, за да не ви отегча, а и всеки който иска да се запознае с тях, може да ги провери в интернет, нали? Ще ви запозная с това, което най-много ме впечатли. Ако сте параноик, преди да потеглите може да си направите собствена диагностика, която ще ви информира при проблем с гумите, спирачките, маслото, окачването и т.н.Ето че потегляме, след като надвишим скорост от 18 км/ч коланите се самозатягат, не се стряскайте. Някой ви засича или спира рязко на пътя, или пък сте се загледали в нещо (на мен често ми се случва), няма проблем сензорите постоянно контролират ситуацията на пътя и ви алармират при евентуална опасност чрез звук и изображение на информационния дисплей и на Head-Up дисплея, след което се активира автоматично аварийна спирачка. Карате с несъобразена скорост и изпускате завой или спирате инцедентно за да предотвратите сбъсък, в този случай колата разпознава опасността и реагира светкавично – обтяга предпазните колани, оптимизира позицията на седене и затваря страничните прозорци и люка на покрива. Баварските инженери са помислили и за система, следяща поведението и концентрациятя ви. Тоест ако се изморите, заспите или започнете да правите неадекватни отклонения от пътното платното, системата анализира поведението ви и на контролния дисплей ви напомня, че е време за почивка (щеше да е по-готино да ви зададе въпрос ”вие пиян ли сте” или „вие наред ли сте”). Активният автопилот с функция Stop&Go и авариен спирачен асистент също е много полезен, особено при екстремни и неясни условия на пътя.
Извод
BMW 750d не отстъпва по нищо от конкурентите в луксозния сегмент на иновативни лимузини. Дали е най-доброто предложение? Това вече е въпрос на вкус. Едно е сигурно, по-икономична лимузина с такава динамика няма да намерите, но пък цената от над 250 000 лв. също не е никак малка. За мен остава неясен въпросът, защо не попада в моделната гама M Performance?
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!